Hur göra tabell i word?

Ska skriva in olika länder och stadsskick, men går det att göra en tabell i word, isådanafall hur? Eller är det enklaste att göra i excel och sedan kopiera över den i word?,Det finns ofta en liten knapp som har en liten vit ruta, men några gråa sträck och med blå rad upp till. Klicka på den. Fyll i önskat antal kollumer och rader. Sen är det bara att göra som i Excel, fast du kan inte göra några uträkningar. Om du skall göra det så gå upp i menyn och välj infoga; Objekt...; och sedan klicka på Excel kalkylblad, vips så har du ett litet kalkylblad i ditt word-doc.,Eller så går du in under Tabellmenyn och väljer Infoga --> Tabell... Finns även en knapp på verktygsfältet för att Infoga tabell. Ikonen föreställer ett rutnät med ett blått fält ovanpå (tänkt om man ändå hade fått infoga bilder i sina inlägg och slapp dessa hopplöst dåliga beskrivningar! ). Dessa tabeller är enligt mig enklare att använda sig av om man inte är van vid att jobba med tabeller i Word men det är en smaksak. Funkar bra att göra som runeras föreslog också och bädda in en Exceltabell i Word men då kanske du lika gärna kan göra alltihop i Excel? Varför behöver du flytta tabellen till Word? runeras Visst kan man göra uträkningar i en Wordtabell. Markera cellen du vill ha uträkningen i och välj sen Tabell --> Formel... men det kräver att man skriver mer kod själv än vad man behöver göra i Excel och vissa saker man kan göra i Excel funkar inte alls i Word. Kolumnnummer och radnummer måste man även räkna ut själv vilket kan vara en aber.,Microsoft har jättemycket bra hjälp på sin hemsida: office.microsoft.com/sv-se/assistance/CH06083...och office.microsoft.com/sv-se/training/default.a...


Läs hela artikeln här


Information

Här hittar du all information du behöver.

Skriv in ditt sökord i
rutan och klicka på sök så
sköter vi resten.

Mycket nöje!
Share |
Roliga klipp