Varför kan jag inte skicka iväg mina mail????

Hej Alla mina mail stannar i utkorgen..varför??? Kan inte skicka iväg dem där ifrån heller... HAr någon mer haft dessa problem?? SNÄLLA hjälp mig...,prova att starta om mailprogrammet den har tappat kontakten med servern.,Vilken typ av mail pratar vi om? Webmail? POP3? Gmail i en mail-klient? Exchange-mail? Har du kontrollerat inställningar? Rätt POP-/SMTP-server? Fel hos leverantören/ISPn?,Usch...är så dålig på detta, men webmail kanske?? Kan bara gå in i min dator och kolla mail, vi har ett kuvert längst upp och där trycker jag och så kommer jag in bara..shit så teknisk jag är.. Vi har problem med hela datorn...kanske kan vara att mailen också ballar ur snart... Vet bara inte vad jag skall göra... medans mailen ligger i utkorgen får jag inte in några nya, så fort jag tar bort dessa från utkorgen kommer nya in..konstigt,Ok. Då har du en mail-klient. Kan vara Windows Mail eller Windows Live mail? Vad kör du för mailadress? (Inte hela du utan bara efter @ t.ex @live.se, @google.com, @valfrittnamn.mobi),När kunde du skicka mail senast? Bara för sakens skulle så skulle jag kolla inställningarna. För att kunna konfigurera ett e-postkonto i till exempel Outlook behöver du ange följande servernamn; Inkommande e-post (POP3), port 110: mailin.telia.com Utgående e-post (SMTP), port 465: mailout.telia.com Telias servrar för utgående e-post använder säkerhetsfunktionen SSL, vilket tillsammans med ovanstående port behöver anges i e-postkontot. Du behöver även ange användarnamn och lösenord för inkommande och utgående e-post. Dessa uppgifter är desamma för båda servrar.


Läs hela artikeln här


Information

Här hittar du all information du behöver.

Skriv in ditt sökord i
rutan och klicka på sök så
sköter vi resten.

Mycket nöje!
Share |
Roliga klipp